Wyjazd studyjny do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu

Spread the love

Wyjazd studyjny do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu na zaproszenie Bolesława Piechy – eurodeputowanego, członka Europejskiej Partii Konserwatystów i Reformatorów (European Conservatives and Reformists Group ECR).

Uczestnikami tej wycieczki byli : opiekun mgr Sebastian Kolon oraz uczniowie Marek Wlazły, Jakub Majcherczyk i Aleksander Rohn .W dniach 23 do 27 listopada 2014r zwycięzscy konkursu “Z demokracją na ty” była gościem Bolesława Piechy eurodeputowanego, który w Parlamencie Europejskim jest członkiem Europejskiej Partii Konserwatystów i Reformatorów (European Conservatives and Reformists Group ECR).

Zwiedziliśmy jeden z najbardziej znanych kurortów w Europie – Baden Baden oraz miasto Kehl powiązane historycznie ze Strasburgiem, gdzie z wieży widokowej mogliśmy podziwiać piękne krajobrazy Alzacji.
Zamieszkaliśmy w pięknym hotelu w centrum miasteczka położonego ok. 18 kilometrów od granicy niemiecko – francuskiej Offenburgu.
Zostaliśmy przyjęci bardzo serdecznie i mogliśmy popróbować miejscowych specjałów, zwłaszcza serów.
Najważniejszym punktem naszej wizyty w Alzacji była wycieczka do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu, gdzie po przejściu wyjątkowych procedur bezpieczeństwa wysłuchaliśmy częsci debaty europejskich parlamentarzystów oraz przede wszystkim byliśmy świadkami historycznej chwili – przemówienia Papieża Franciszka (ostatnia wizyta papieża miała miejsce w 1988 r).
Mieliśmy możliwość przysłuchiwania się przemówieniu Papieża z galerii przeznaczonej dla publiczności. Nasza grupa znalazła się w wyjątkowym gronie 5 grup (w tym tylko 2 polskich), które dostąpiły tego zaszczytu.
Spotkaliśmy się z Panem Bolesławem Piechą – eurodeputowanym oraz jego asystentami, którzy opowiedzieli nam o pracy Parlamentu i jego kuluarach.
Po południu mieliśmy zaszczyt zjeść obiad w uroczej restauracyjce na Starym mieście w Strasburgu a następnie opłynąć piękny Strasburg statkiem i z tej perspektywy podziwiać zarówno zabytki tzw. Małej Francji jak i budynki instytucji europejskich – Parlamentu Europejskiego, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka oraz Rady Europy.
Strasburg jest bardzo ciekawym miastem zarówno jeśli chodzi o jego historię jak i teraźniejszość.
To miasto szczycące się znakomitą biblioteką (ze Strasburga pochodził Guttenberg wynalazca druku) oraz znanym Uniwersytetem.
Najpiękniejszym zabytkiem tego miasta, który mieliśmy przyjemność zwiedzić i podziwiać była katedra – jeden z najpiękniejszych kościołów w Europie, która powstawała przez 260 lat.
W drodze powrotnnej do kraju zwiedziliśmy Muzeum Techniki w Sinsheim posiadające w swoich zbiorach cenne eksponaty, które można zobaczyć od środka np. samoloty Concorde i TU -144 oraz piękne zabytkowe samochody.

Do kraju wróciliśmy pełni wrażeń z mocnym postanowieniem, że w przyszłym roku udamy się na wyprawę do drugiej siedziby Parlamentu Europejskiego w Brukseli.

Spotkanie z Papieżem w Parlamencie Europejskim w Strasburgu…
Wyjątkowa chwila.. Piękne mocne przemówienie…