Wyjazd studyjny do Parlamentu Europejskiego do Brukseli – reportaż

Spread the love

W dniu 9 kwietnia 2018 r.  wyruszyła na wyprawę do Parlamentu Europejskiego w Strasburgu grupa uczniów ZSP nr 4 w Rudzie Śląskiej .
Wycieczka jest nagrodą za zwycięstwo w konkursie “Z Demokracją na Ty” organizowanym przez posła na Sejm RP Grzegorza Tobiszowskiego.
Uczniowie pod opieką mgr Pawła Spyry będą przyjęci przez eurodeputowanego Bolesława Piechę, który w Parlamencie Europejskim jest członkiem Europejskiej Partii Konserwatystów i Reformatorów (European Conservatives and Reformists Group ECR). W  Strasburgu zwiedzą to ciekawe pod względem historycznym i politycznym miasto.

Relacja z pobytu

Uczniowie klasy IV D  : Tomasz Wieloch , Patryk Wycisk i Marcin Olszynka zajęli I Miejsce w konkursie “Z demokracją na Ty – Polska i Europa.”Finał odbył się 14 czerwca 2017 r. w Miejskim Centrum Kultury w Nowym Bytomiu.

W dniach 09.-13.04.2018 doszło do realizacji nagrody głównej czyli wyjazdu Bruksela – Gent – Brugia.

Był to wyjazd ufundowany przez euro posła Bolesława Piechę.

Bruksela zachwyciła Nas jużod samych granic, szczególnie architektura, harmonijnie Łącząca nowoczesność   z zabytkowymi budynkami. Zobaczyliśmy m.in Pałac Królewski oraz Pałac Narodów (parlament belgisjski), okolice wzgórza Mont des Arts z przepięknym widokiem na centrum miasta. Po długiej podróży zatrzymaliśmy się  w hotelu Agendazlokalizowanym niemalże w centrum miasta. Wieczorem udaliśmy się na spacer po historycznym centrum Brukseli,  w tym Grand Place z monumentalnym, gotyckim ratuszem.

Kolejnego dnia, z samego rana, wyjechaliśmyw celu zobaczenia słynnego ATONIUM . Jest to monumentalny model atomu Żelaza, zrealizowany na wystawęświatowąEXPO. Następnie odwiedziliśmy  Gandawęi Brugię , miasta słynące  już  od średniowiecza z handlu. Zabytkowe centrum Brugii  umieszczone jest na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Urokliwe zabytki oraz malownicze uliczki poprzecinane kanałami, a także klimat sprawiły, że nazywana jest flamandzką Wenecją. Spacer po urokliwej starówce- jednej z najbardziej romantycznych i zaczarowanych miejsc na świecie ( rynek Grote Mark, Notre Dame z rzeźbą Michała Anioła – Madonna z Dzieciątkiem, bazylika Świętej Krwi.

Ostatniego dnia pobytu w Belgii, byliśmy  gośćmi  Parlamentu Europejskiego w Brukseli. Zobaczyliśmy m.in  Parlamentarium –  – stworzone w oparciu o najnowocześniejsze technologie centrum umożliwia dorosłym oraz dzieciom poznanie Parlamentu Europejskiego z bliska. Zwiedzający mogą przyjrzeć się codziennej pracy posłów, zapoznać się z historią integracji europejskiej, odkryć wielojęzyczne dziedzictwo Europy. W trakcie zwiedzania spotkaliśmy  się z Panem Posłem BOLESŁAWEM PIECHĄ oraz zobaczyliśmy  Salę Obrad.

Po opuszczeniu budynku parlamentu mieliśmy czas wolny na zakup pamiątek i tutejszych specjałów a następnie wyruszliśmy drogę powrotną do Polski.Wyjazd bardzo nam się  podobał, mamy wiele niezapomnianych wspomnieńjednakże czas jużwrócić  do rzeczywistości bo już  za miesiąc Matura.